Beste buikspieroefeningen

Het is weer de eerste maand van het nieuwe jaar en dat betekent dat heel veel mensen het voornemen hebben om dit jaar te gaan afvallen. Om dit te bereiken is naast minder eten het belangrijk om te gaan sporten. Een onderdeel van het sporten is het doen van buikspieroefeningen voor het kweken van spieren. Maar bovenal wil je er beter uitzien. In onderstaande tekst worden de beste buikspieroefeningen beschreven.
Doorzettingsvermogen
Veel mensen gaan buikspieroefeningen doen om af te vallen en een platte buik te krijgen. Vooral mannen willen een sixpack krijgen, maar met alleen buikspieroefeningen kom je er niet. Een gezond leef- en eetpatroon hoort hier ook bij. Daarbij is de buik de eerste plaats waar het vet wordt opgeslagen en is het daar het moeilijks weg te krijgen. Zorg ervoor dat je met plezier met de buikspieroefeningen aan de gang gaat. Dan houd je het ook het langste vol.
Buikspieroefeningen
De plak is erg populair onder de buikspieroefeningen. Er zijn verschillende varianten zoals deze zijwaartse plank.

Buikspieroefeningen
Hieronder worden een aantal buikspieroefeningen beschreven. Dit zijn de beste buikspieroefeningen voor thuis. Je hebt geen hulpmiddelen nodig. Een goede tip is wel om de muziek lekker hard aan te zetten en dan pas aan de slag te gaan.
– Crunch: de klassieke crunch heeft iedereen weleens gedaan. Ga plat op de grond liggen. Zorg dat je voeten plat op de grond staan. Je benen zet je neer in een hoek van 90 graden en je hoofd mag je ondersteunen door je vingertoppen. Til je bovenlichaam tien centimeter omhoog en houd deze positie een seconde vast. Herhaal deze beweging een aantal keer.
– Planken: bij deze buikspieroefening ga je op je ellebogen en je tenen leunen. Belangrijk is dat je rug recht blijft. Hou deze positie zo lang als je kunt aan. Doe het een aantal keer, maar overtrain jezelf niet.
– De ruitenwisser: om te beginnen ga je plat op je rug liggen. Trek vervolgens je benen in een hoek van 90 graden. Het enige wat je vervolgens bij deze oefening doet is je heupen van links naar rechts bewegen. Je traint hiermee de schuine buikspieren.

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *