Spiermassa ontwikkelen man

Staat het ontwikkelen van spiermassa op uw sportief lijstje, dan gaat u best niet onbezonnen te werk. Quality time in de sportschool, is vaak een startpunt, maar wie spieren wil stimuleren om groter te groeien, heeft meer nodig dan het sleuren me gewichten!

Opbouwen van spieren is een langzaam proces. Consistentie wordt beloond met resultaten, terwijl diegene die op zoek zijn naar een snelle oplossing vaak gefrustreerd worden door gebrek aan vooruitgang.

Om u op koers te houden geven we vier gouden regels!

TRAINING

Gewichtheffen is gunstig tot op zekere hoogte. Na een uur van intense tillen, begint uw lichaam stresshormonen, zoals cortisol,te lossen en dat is net contraproductief voor de opbouw van spiermassa. Knip onnodige oefeningen en doe meer te in minder tijd. Een workout is een variatie van ongeveer 6-8 verschillende oefeningen met een goede opwarming- en afkoelfase. Dus hoe meer oefeningen, hoe beter, telt hier niet!

VOEDING

Er is een constante strijd tussen kwantiteit en kwaliteit. Rijke maaltijden zitten vol eiwitbronnen, groenten, fruit en koolhydraten. Eiwitten garanderen een goeie werking en herstel van de spieren. Bij intensief gebruikt, zoals krachttraining ,is de spierafbraak groter. Voldoende eiwitten zijn dus een ‘must’ als bouwsteen van de spieren. Net als voldoende magnesium en vitamine C

GEDULD

De meeste mannen willen snelle resultaten en bezoeken de sportschool zeven dagen achter elkaar. Hoewel deze toewijding uiteindelijk lonend kan zijn, is het ontwikkelen van spiermassa een langzaam en moeizaam proces. Volg uw resultaten en zoek naar kleine verbeteringen per week. Focus op consequentie! Laat u desnoods bijstaan door een trainer!

HERSTEL

Te veel mensen realiseren zich niet dat spieren herstel nodig hebben tussen trainingssessies. Met andere woorden, wat je doet tussen uw trainingen heeft een veel grotere impact dan uw werkelijke tijd in de sportschool. Slechte voeding en onvoldoende rust en slaap kan uw workout plan echt saboteren.

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *