Koolhydraatarme voeding voor sport en dieet

Een van de meest populaire diëten wereldwijd en tevens in Nederland is het eiwitdieet. Dit is ook het dieet ik al een tijdje volg. In tandem sport ik ook vaak. Ik ben tot nu toe 30 kilo afgevallen. In dit artikel zal ik delen de elementen die meeste hebben bijgedragen aan het succes.

Qua sport heb ik gekozen voor fietsen. In het verleden heb ik ook altijd veel op de fiets gezeten, wielrennen heeft toch wel mijn voorkeur ik heb er enige passie voor. Helaas later in mijn leven minder kunnen rijden omdat druk met vaderschap druk met werk dus kon ik niet meer zoveel sporten als ik wilde.

Qua dieet dan opteer voornamelijk voor eiwitrijke en vette voeding. Met vet bedoel ik niet fast food of KFC, maar doel ik meer op dingen als avocado en ei geel, dat zijn gezonde vetten. Koolhydraten en dan met name de witte rijst, niet volkoren brood dat is echt de duivel die heb ik gebannen uit het dieet.

Koolhydraatarme voeding
Doe jij al aan een koolhydraatarm dieet?

En natuurlijk ook reguliere snoepjes, chips, chocolade, geen OREO of Lays chips voor mij. Dat past echt niet in zo een dieet. Gelukkig bestaan er tegenwoordig wel alternatieve varianten op dat soort snacks want soms heb je toch trek erin: https://be-slank.nl/product-categorie/eiwitrijke-snacks/. Daar vond ik bijv. lekkere verantwoorde chips. Want soms zit je lekker op de bank naar Zondag met Lubach te kijken en heb je gewoon zin om met je hand de schaal in te gaan en wat te snacken. Met deze verantwoorde versies van populaire snacks kan ik alsnog met een gerust gevoel lekker snacken.

Zelfde ook met andere voedingsmiddelen die ik zou missen zoals pannenkoeken, die vond ik hier. Pannenkoeken an sich passen natuurlijk nooit in een eiwitdieet, maar deze speciale pannenkoeken wel, dus dat is ook wel een goede vondst die ik met jullie wilde delen.

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *